תיאטרון

תיאטרון בפעולה- אפשר גם אחרת

 
בבית סיפרנו מתקיימים שיעורי תיאטרון, בכל הכיתות מא'-ו' כחלק מהמערכת הבית סיפרית. תוכנית זו מופעלת על ידי תוכנית 'קרב' מעורבות בקהילה. התוכנית השנה נקראת- 'תיאטרון בפעולה'- אפשר גם אחרת .
רציונל התוכנית
תיאטרון בפעולה יוצר מציאות פיזית, הבעה שהלמידה לא דווקא באה מתוך הטקסט. הבעה זו "שמה בסוגרים" את המילים ואת הדגש הקוגנטיבי של הלמידה,ומציעה במקומה את הפעולה הפיזית והחוויה הרגשית שאינה מילולית. תיאטרון בפעולה משלים את החוויה החינוכית אשר מהווה אלטרנטיבה למציאות הלימודית הבית ספרית ובכך ממש את המובן האותנטי של עבודת העשרה.
מטרות התוכנית
  1. פיתוח היצירתיות והדמיון בעבודה פיזית ללא מילים.
  2. פיתוח תקשורת ודינמיקה אצל היחיד ובקבוצה דרך ג'סטות ואמירות של גוף.
  3. הגברת יכולת הריכוז.
  4. היכרות וחשיפה לעולם התיאטרון ושפתו על גווניה.
  5. חיזוק הדימוי העצמי של הילד.
  6. חיזוק הקשר של הילד עם הגוף שלו וקבלתו.
  7. למידה חווייתית באופן ייחודי.
  8. פיתוח המשאבים האישיים של המשתתף.
התכנים בפועל
היכרות עם מאפייני התיאטרון, הקניית מושגי יסוד בתיאטרון, דרך אלתורים, התרת קונפליקטים מחיי היום יום של הילדים, מהמעגל האישי ועד המעגל המשפחתי, חברתי, בית ספרי, וכל זאת על ידי שימוש בגוף, בהבעת פנים ושפה לא מוגדרת (ז'בריש). עבודה על חלל, אביזרים מדומים, אביזרים אמיתיים, משחקי תפקידים, תקשורת אישית ובין אישית, באמצעות המוזיקה, טקסט ושיר.
האנרגיה שבאה לידי ביטוי בתכנים אלה היא דרך הגוף, על ידי במה פיזית- תיאטרון בפעולה.
העשייה הבית ספרית
בתוכנית זו אנו משתלבים באירועים הבית ספרים, כגון: העלאת טקסים לאורך כל השנה בראשי חודשים ובאירועים מיוחדים, אירוע סוף שנה של כיתות ו', מסיבת סידור- כיתות א', שילוב דרמה בתוכנית 'שורשים מוזיקליים' המתבצעת בכיתות ה', שעת סיפור המבצעות אותה כיתות ג' לכיתות הנמוכות, ועוד תוצרים קטנים שמעלות הבנות בשיעורים וראוי שיצאו לקהל מכובד.