בית ספר מוזיאלי

בית ספר מוזיאלי - למידה משולבת במוזיאונים בסביבת ביה"ס
בית ספר מוזיאלי
ביה"ס פועל מתוך תפיסה חינוכית הסובבת סביב ציר הזמן והמקום.
תפיסת הזמן – התאמה לשנות האלפיים והמציאות בה אנו חיים, יחד עם לקיחת חלק בעיצובה של התקופה ושילוב תחומי עניין ודעת עדכניים.
תפיסת המקום – הצורך לפתח אצל התלמידה ערנות לסביבה בה היא חיה ולומדת מתוך שייכות והשתייכות אל הסביבה. בהתחשב בעובדה שבית הספר ממוקם בצומת דרכים רב תרבותית ומקומות תרבות רבים ומגוונים כמו מוזיאון ישראל, הגן הבוטני מוזיאון המדע מוזיאון המקרא ועוד.
 
עקרונות התכנית
בנות ביה"ס מבקרות באופן תדיר במוזיאונים  שבקרבת בית הספר ונהנים מפעילות העשרה משלימה לתוכנית הלימודים בתחומים הבאים:
במישור האמנויות הפלסטיות – תכנית ייחודית ורב תחומית בפיתוח נקודות מבט אמנותיות במוזיאון ישראל.
במישור המדעי – תכנית לימודים, הפעלה וחקר בזיקה לתכנית הלימודים במדעים במוזיאון המדע.
במישור האקולוגי סביבתי – פעילות ענפה ומקורית ברחבי הגן הבוטני פעילות הכוללת גידולי שדה,גינות כיתתיות ופעילות בעולם הצומח.
 
אומנות במוזיאון ישראל המחודש
במהלך שנת הלימודים תיחשפנה בנות כתה ג' להיבטים אומנותיים מעמיקים במוזיאון ישראל. התלמידות תבקרנה במוזיאון על פי התוכנית המצורפת בזה. התוכנית נבנתה ביחד עם צוות האומנות בביה"ס ובהלימה לתוכנית הלימודים הכללית והאומנותית.
ביקור הבנות המוזיאון הוא חלק מתפיסה כוללת של ביקורי השכבות במוזיאונים שמסביב הנמצאים קרוב לביה"ס. אנו מקוים שהביקורים יוסיפו רבות לידע של הבנות ולהרחבת עולמן בתחום האומנות.
חוויות בגן החיות
תלמידות כיתות א' יוצאות לפעילות חווייתית בגן החיות שלוש פעמים בשנה. במהלך הביקור בגן התלמידות נחשפות למגוון רחב של בעלי חיים ולומדות על נושאים רבים ומעניינים כגון:
בתי הגידול של בעלי החיים: כיצד בעלי החיים מתאימים את עצמם לסביבה? כיצד הפינגווינים מצליחים לחיות במזג האוויר החם?
הורים וצאצאים: מי מההורים מטפל בצאצאים? מה ההבדל בין גוזל לאפרוח?
שמירה על הטבע: מדוע אסור להאכיל את החיות? ומיהו הקוף שחלה בסוכרת?
 
 

 
 
הוספת תגובה
גירסה להדפסה
שלח לחבר
עוד|

 
  חזור
 
 
 
 
 
דף הבית | צור קשר   הוסף למועדפים | הפוך לדף הבית
 
 
בית ספר מוזיאלי
ביה"ס פועל מתוך תפיסה חינוכית הסובבת סביב ציר הזמן והמקום.
תפיסת הזמן – התאמה לשנות האלפיים והמציאות בה אנו חיים, יחד עם לקיחת חלק בעיצובה של התקופה ושילוב תחומי עניין ודעת עדכניים.
תפיסת המקום – הצורך לפתח אצל התלמידה ערנות לסביבה בה היא חיה ולומדת מתוך שייכות והשתייכות אל הסביבה. בהתחשב בעובדה שבית הספר ממוקם בצומת דרכים רב תרבותית ומקומות תרבות רבים ומגוונים כמו מוזיאון ישראל, הגן הבוטני מוזיאון המדע מוזיאון המקרא ועוד.
 
עקרונות התכנית
בנות ביה"ס מבקרות באופן תדיר במוזיאונים  שבקרבת בית הספר ונהנים מפעילות העשרה משלימה לתוכנית הלימודים בתחומים הבאים:
במישור האמנויות הפלסטיות – תכנית ייחודית ורב תחומית בפיתוח נקודות מבט אמנותיות במוזיאון ישראל.
במישור המדעי – תכנית לימודים, הפעלה וחקר בזיקה לתכנית הלימודים במדעים במוזיאון המדע.
במישור האקולוגי סביבתי – פעילות ענפה ומקורית ברחבי הגן הבוטני פעילות הכוללת גידולי שדה,גינות כיתתיות ופעילות בעולם הצומח.
 
אומנות במוזיאון ישראל המחודש
במהלך שנת הלימודים תיחשפנה בנות כתה ג' להיבטים אומנותיים מעמיקים במוזיאון ישראל. התלמידות תבקרנה במוזיאון על פי התוכנית המצורפת בזה. התוכנית נבנתה ביחד עם צוות האומנות בביה"ס ובהלימה לתוכנית הלימודים הכללית והאומנותית.
ביקור הבנות המוזיאון הוא חלק מתפיסה כוללת של ביקורי השכבות במוזיאונים שמסביב הנמצאים קרוב לביה"ס. אנו מקוים שהביקורים יוסיפו רבות לידע של הבנות ולהרחבת עולמן בתחום האומנות.
חוויות בגן החיות
תלמידות כיתות א' יוצאות לפעילות חווייתית בגן החיות שלוש פעמים בשנה. במהלך הביקור בגן התלמידות נחשפות למגוון רחב של בעלי חיים ולומדות על נושאים רבים ומעניינים כגון:
בתי הגידול של בעלי החיים: כיצד בעלי החיים מתאימים את עצמם לסביבה? כיצד הפינגווינים מצליחים לחיות במזג האוויר החם?
הורים וצאצאים: מי מההורים מטפל בצאצאים? מה ההבדל בין גוזל לאפרוח?
שמירה על הטבע: מדוע אסור להאכיל את החיות? ומיהו הקוף שחלה בסוכר