סכות

דבר המנהל

לקראת חג הסוכות

בביאורו "עולת ראיה" על הסידור כותב הראי"ה: "על ידי העלייה של יום הכיפורים מתרחקים הרבה מהעולם הזה, וצריכים שמירה מכל מכשול כשפוגשים בענייני העולם הזה, ואותם הימים שבין יום הכיפורים לסוכות ניתנו לחינוך של חזרה לענייני העולם הזה בתיאור הגון בקדושה".

האדם מתייחד ביום הכיפורים עם בוראו מערב עד ערב, פורש מהעולם הזה, אינו אוכל ואינו שותה, באותן השעות הוא מרחף בעולמות רוחניים, וכך מתנהלים חיי היהודי עד תפילת נעילה, ואז בסיומו של יום הכיפורים ,חוזרים במעבר חד לחיי החולין,  המעבר הזה שהוא דומה ליציאה מחדר מואר אל החושך או מחום לקור וכדומה, עלול לשבש את מהלך חייו של האדם, וכאן קיימת סכנה של התדרדרות בלתי מבוקרת מאיגרא רמאלביראעמיקתא.

ארבעת הימים שבין יום הכיפורים לסוכות, שבהם האדם מצד אחד עוסק בפעולות של העולם הזה, אך הן נעשות במסגרת של מצוות, כמו בניית סוכה, קציצת סכך, לקיחת ארבעת המינים וכדומה, מכשירות את האדם לנחות נחיתה רכה ממרומי קדושת יום הכיפורים אל הקרקע המוצקה של המציאות הארצית.

בימים אלו שמחנו לראות את דגמי הסוכות שהכינו עוגןכמאתיים תלמידות.היצירתיות, המקוריות והעצובים השונים ממגוון החומרים תרמו רבות לעושר הנפלא בתערוכת הסוכות.

במהלך הטקס שקיימנו היום חולקו תעודות ופרסים למשתתפות.יישר כח לתלמידות המועצה ולמורה ענת ברדוגו על ארגון התערוכה.הטקס כלל הרקדה לצלילי שירי סוכות בהנחיית המורה אורנה.

  • חברותא לימודית-יישר כח לתלמידות הבוגרות על החונכות הלימודית של השכבות הצעירות בענייני ראש השנה.
  • "פיה פתחה בחוכמה" במסגרת התוכנית לעידוד ההבעה בעל פה,עמידה ונאום בפני קהל,פתחנו השבוע את רדיו "קול רינה באוולינה".שדרניות ויוצרות מקרב התלמידות משדרות במהלך ההפסקות מהווי ביה"ס ומענייני דיומא.כמו כן תלמידות ביה"ס נואמות בפני התלמידות באמפי הטבעי שנבנה בחצר ביה"ס.
  • חוגי ביה"ס מתקיימים מיד בתום הלימודים ואני שמח לראות את המספר הגדול של תלמידות ביה"ס שנוטלות חלק בחוגים השונים.
  • דף פה"ש לשנה זו עוצב על ידי תהילה כהן לרגל חגיגות 70 שנה למדינה ולימוד על דמויות המופת – רב הכותל, הרב מאיר יהודה גץ ורעייתו אסתר.
  • הורים שלא מקבלים את הודעות ביה"ס בדואר האלקטרוני מתבקשים לעדכן את                                                         כתובתם במזכירות.
  • ברכת מזל טוב למורה לגיטרה, המורה אהוביפינקל לרגל לידת בתה-איילת.
  • חופשת סוכות תחל מיום רביעי יד' תשרי 4.10.17 והחזרה ללימודים ביום ראשון כה' תשרי 15.10.17

בברכת חג שמח

                                    יוסי אוחנה

                                    מנהל ביה"ס