דבר המנהל - פתיחת השנה

 
   

___________________________________________

בס"ד                                                                                                                

אגרת המנהל – פתיחת שנת הלימודים

הורים יקרים!                                                                        .

"ירח אלול הבא עלינו לטובה, החודש המעודד את הנשמה הטהורה הישראלית מני אז, החודש החותם את מערכי השנה העומדת לעבור – יהיה למעיין ישועה ולמקור ברכה, לכל אסירי התקווה ולכל כמהי ישע ופדות". הרב קוק מתייחס לאלול כחודש מעודד! כחודש המאפשר להגיע לנקודת בירור פנימית, נקייה, לגילוי הטוב של "הנשמה הטהורה שנתת בי", למקור ברכה ומעיין ישועה.

בעניין התשובה הגמרא במסכת מגילה אומרת "משה תיקן להם לישראל לשאול ולדרוש בענייני חג בחג ועצרת בעצרת."המהרש"א שם שואל מדוע משה לא תיקן לדרוש גם על ענייני ר"ה ויוה"כ ? ותירץ כי עיקר עניינם של ימים אלו הוא לשוב בתשובה וזו מצווה הנוהגת כל השנה ,אלא שימים אלו אכן מזומנים יותר לעשות תשובה כפי שאומר הפסוק "דרשו ה' בהימצאו קראוהו בהיותו קרוב"-אלו הימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים.

הגר"א קרא לימים הללו ימי רצון  בהם ה' מצפה לעם ישראל כמו שאומר המשורר שלמה "אני לדודי ודודי לי" ובדבריו הפיוטיים של רבי יהודה הלוי " וּבְצֵאתִי לִקְרָאתְךָ –לִקְרָאתִי מצָאתִיךָ" .

בחסידות מרבים לדבר על המלך בשדה-בימים אלו ה' יוצא מארמונו והוא זמין ומצוי ובמעט רצון נתן להתקרב להקב"ה ולפנות אליו ישירות-כפי המדרש אומר–"פתחו לי פתח של מחט ואני אפתח לכם פתח כפתחו של אולם." מה שמסוגלים להשיג בשאר השנה על ידי עמל רב ויגיעה אפשר להשיג בימים הללו בקלות.

מובא בשו"ע סימן תקפ"א שנוהגים לקום באשמורת לומר סליחות ותחנונים, המקור להלכה זו מובא במדרש מעניין שראיתי בילקוט שמעוני פרשת כי תשא –במהלך ארבעים יום שמשה היה בסיני כל ישראל היו צמים ומתפללים וביום האחרון צמו ובכו ועמדו לפני הר סיני ומשה יורד ובוכה לקראתם עד שעלתה בכייתם לפני הקב"ה ובאותה שעה התגלגלו רחמיו של ה'  וקבל אותם בתשובה ורוח הקודש בישרה אותם טובות:

"בניי ,נשבעתי בכיסא הכבוד שתהא לכם בכיה זו של שמחה ויהא לכם יום כפרה וסליחה עד סוף כל הדורות."

ואכן במספר קהילות נוהגים לאמר את פרקי הסליחות במנגינות שמחות כדי לבטא את קרבתנו לה' ואת השמחה שיש לנו שהקב"ה רוצה את תפילותינו ומעניק לנו מתנה כה יקרה את האפשרות לעשות התשובה.

הכל בידינו!!

יש מדרש יפה המדגיש את היסוד הזה " באים מלאכי השרת לפני הקב"ה  ואומרים לו אימתי ר"ה ואימתי יוהכ"פ? אמר להם ולי אתם שואלים בואו נלך אני ואתם לבית דין של מטה ונשאל אותם."

בעיניי המדרש רוצה לחדד את ההבדל בין ימים אלו לימי המועדים האחרים. כל החגים כיוונם מלמעלה למטה ,על פי ניסי ה' שאירעו במועדם אם זה במתן תורה או בסוכות אך ראש השנה ויום הכיפורים כל מהותם היא בחירת האדם ומעשיו וכיוונם הוא מלמטה למעלה-מאתנו אליו.

חודש אלול, איננו זמן פרידה אלא שער, תחילה וראש לימים הנוראים, ופתח לשנה החדשה כולה.

תקוותי ותפילתי שנזכה להתחיל מבראשית עם תקווה והתחדשות.

  • במהלך חופשת הקיץ צוות ביה"ס נערך בתוכניות פדגוגיות שיעשירו את הלמידה האינטנסיבית ובמהלך השנה נעמיק בעשייתנו החינוכית שהכתה שורשים אשתקד בתוכניות התקשוב, תכניות מוזיאליות, מוסיקליות ובתוכניות החברתיות השונות.
  • ברצוני להודות לצוות המנהלה לשלמה אב הבית לשרית ואורלי המזכירות שטרחו להכין את ביה"ס במהלך הקיץ. תאי השירותים שופצו הודות למימון של עיריית ירושלים.
  • תלמידות כיתות ב' "הבוגרות" קבלו בהתרגשות רבה את תלמידות כיתות א ' הצעירות בטקס מרגש ומהנה. יישר כח למחנכות כיתות ב' חגית אוריה ונועה. השנה שמחנו שוב לפתוח 3 כיתות א' ולתת מענה לביקוש הרב. חברי ועד הורי ביה"ס נפגשו עם הגורמים המוסמכים בעירייה על מנת לבנות עוד כיתות ולתת מענה למצוקת הכיתות בעתיד. חברי הועד מצאו אוזן קשבת ואנו מקווים להתחיל בקרוב.
  • "פיה פתחה בחוכמה"-עיריית ירושלים נענתה ליוזמת ביה"ס והשנה נפעיל תכנית לעידוד הבעה בע"פ ודיבור בפני ציבור.
  • השנה יתקיימו חגיגות 70 שנות עצמאות למדינת ישראל  ואנו נעסוק בכך לצד עסוק בדמותם של הרב מאיר יהודה גץ ורעייתו אסתר.
  • בשנה זו נרחיב את השימוש בספרים דיגיטליים ובמשימות תקשוב מאתגרות במסגרת תכנית התקשוב הלאומית לצד המשך עיסוק בתוכניות לפיתוח קודים רובוטיקה, הדפסת תלת מימד ואלוגרתמי חשיבה. תלמידות ביה"ס שזכו אשתקד בתחרות הסייבר הארצית תשתתפנה גם השנה בתחרויות הללו.
  • אוריינות בכל כיתה תוקם ספריה כיתתית עם עשרות ספרים ברמות קריאות שונות ותתבצע החלפה במעקב של המחנכת. נקיים תהליך חקר ותוכניות הבעה בכתב על פי סוגות שונות באמצעות תלקיט הכתיבה (פורטפוליו).
  • קבוצות הצטיינות ואתגר יפעלו לאחר סיום הלמודים בתחומים הבאים – מתמטיקה, מדעים, מחול, תלת מימד וכיתת אומן באומנות בשיתוף מוזיאון ישראל, הרישום לקבוצות הללו יתבצע על פי בחירת המחנכות והמורות המקצועיות.

לידיעתכם

 * צהרונים לכתות א' – ב' השנה יפעלו 2 צהרונים לכתות א' – ב' האחד תכנית ניצנים (ציל"ה לשעבר) והשני במתכונת בית ספרית.

פרטים ורישום לצהרון בית ספרי-  רות גרסטל-0548455708

פרטים ורישום  לצהרון ניצנים-      תניא עדה-0526291339 הרישום מתבצע דרך אתר רנה קאסין.

השנה נקיים גם צהרון בית ספרי לכיתות ג'. פרטים אצל המורה שני נגר-0526434388

הצהרונים יחלו ביום ראשון הקרוב י"ב אלול 3.9.17

* חוגים רבים מוצעים בשנה זו לכלל התלמידות עם סיום הלימודים פרטים אצל מפעילי החוגים בחוזר המצ"ב. החוגים יתחילו לפעול החל מיום ראשון י"ט אלול  10.9.17

*הסעות: קו 749  של אגד המיועד לתלמידות ביה"ס שיוצא בבוקר מרחוב פת ימשיך לפעול כרגיל.

הסעות מאזור ארנונה-תלפיות בארגון קבוצת הורים פועלות בבוקר ובתום יום הלימודים פרטים אצל גב' קוליץ 0506217649

הסעות העיריה שהתקיימו בסוף יום הלימודים לאזור פת וקטמונים בוטלו.

יומן לתלמידה – היומן נתן לרכישה אצל מחנכות כיתות ב' – ו' תמורת 15 ₪ בלבד – אין להביא יומנים אחרים. היומן משלים את עבודתנו בכיתה, בהלכה יומית ובמושגים ביהדות.

חולצת ביה"ס – יש להגיע בתלבושת אחידה. אנא הקפידו על אורך השרוול התואם את רוח ביה"ס כמו כן אין להגיע עם מכנסיים צמודים.

* רכישת מנעול והשאלת לוקר לכיתות ג' – ו' נתן לבצע דרך מחנכות הכיתה תמורת 25 ₪ בלבד.

* בימי צום הלימודים מסתיימים בשעה 13:30.

לידיעתכם: משמרות בטיחות מוצבות רק ברחוב נרקיס ולא בצומת עמק המצלבה.

אסיפת הורים ראשונה להכרות עם מחנכת הכיתה ועם תוכניות הלימודים תתקיים אי"ה

ביום שלישי  כ"א אלול  12.9.17

                כיתות א' – ג' בשעה 18:30         כיתות ד' – ו' בשעה 19:30.

מזכירות ביה"ס תהיה פתוחה כדי להסדיר את התשלומים וכן יתקיים יריד חוגים.

בברכה

שנת לימודים פורייה ומוצלחת

                                                                                                      יוסי אוחנה

                                                                                                      מנהל ביה"ס