לקראת חג החנוכה

להורי ביה"ס,

שלום רב,

בימי שלטון יוון בארץ ישראל, שאפה הממלכה היוונית לכבות את אור התורה בעם ישראל וגזרה גזירות נגד הדת היהודית. כפי שנאמר בתפילת על הניסים: "כשעמדה מלכות יוון הרשעה להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך". החשמונאים יצאו להגן על קודשי ישראל ולהחזיר לעם את הזכות לחיות על-פי חוקי התורה ומצוותיה. משניצחו בני חשמונאי, "באו לדביר ביתך, ופינו את היכלך, וטיהרו את מקדשך והדליקו נרות בחצרות קודשך וקבעו שמונה ימי חנוכה אלו להודות ולהלל לשמך הגדול" .

במנורת המקדש היו רק שבעה נרות, אבל בחנוכייה יש שמונה קנים ואנו מדליקים בה שמונה נרות.
המנורה שדלקה בבית המקדש התאימה למצב רגיל וטבעי שבו הרוחניות שולטת. במצב רגיל זה, כאשר אפשר לקיים את רצונו של הקב"ה אפשר להסתפק בשבעה נרות. אולם כאשר נוצר מצב בלתי רגיל כשהחשיכה הרוחנית עולה וגוברת אי-אפשר להסתפק בשבעה נרות אלא צריך להדליק שמונה נרות.

נרות החנוכה באו דווקא בעקבות התגברות כוחות הנגד והתעצמות החושך. הם נקבעו לאחר שהיוונים "גזרו גזירות על ישראל וביטלו דתם ולא הניחו אותם לעסוק בתורה ובמצוות כנגד התגברות החושך, דרושה גם תוספת אור, ולכן נוסף הנר השמיני.

העם היהודי מחבב את הדלקת הנר ולכן במעגל החיים היהודי אנו נוהגים להדליק נר מרגעי הלידה, בר ובת מצוה, נישואין ועוד וכן במעגל השנה בערבי שבתות ובערבי חג, במוצאי שבת ובמיוחד בחג החנוכה בו אנו מדליקים המון נרות.

הדלקת הנר מבטאת תוספת של אורה ורצון לעלות מעלה ברוחניות כפי ששלהבת הנר מתגברת ועולה בנגוד לחומר שנמשך מטה מכח המשיכה.

בבית הספר אנו רואים את האור שכל אחת מוסיפה במעשיה ובדרכה הייחודית. שמחנו לראות חזרה את כלל תלמידות ביה"ס וכמה נעים לראות את ביה"ס שוב מלא בקולות שונים המשלימים הרמוניה אחת יפה ומהנה.

 

לקראת חנוכה:

ביום ראשון הקרוב תצפנה תלמידות כתות א-ד בהצגה "דלתות לשמים" העוסקת בספור הבאת דלתות בית המקדש.

חידוני חנוכה לכתות ג-ו יתקיימו על ידי רב ביה"ס ובמתכונת שונה ביום שלישי הקרוב.

תערוכת חנוכיות: כמה מרשים לראות את תערוכת החנוכיות בכניסה לביה"ס, כל תלמידה תזכה בתעודת הערכה ובפרס .

בהזדמנות זו אני רוצה למסור את הערכתי למשפחת גנזלר על המבצע "מפיצים את האור הלאה"-תלמידות כיתות א-ג יכינו ערכה כפולה של חנוכיות האחת לעצמן והשניה להעניק לאחרים בצרוף כרטיס ברכה. הפרויקט לעילוי נשמת אביגיל רינה ז"ל אחות של אסתר הלל מכתה א3 ומרים מכתה ג1,תהא נשמתה לעליה.

קונצרט חנוכה: תלמידות כיתות ד ינגנו יצירות לחנוכה בפני תלמידות כיתתן ביום רביעי הקרוב.

ביום חמישי נחלק סופגנייה לכל תלמידה ונחגוג ביחד עם צוות המורות את יום המורה. תודה לועד ההורים על ההכנות המרגשות ליום זה יחד עם ועד המורות ומועצת התלמידות.

במהלך חופשת חנוכה תתקיים קייטנה לכיתות א-ב ללא תשלום בין השעות 8:00-13:00 ולילדי הצהרון עד השעה 16:00.ההרשמה באתר לביא עד יום שני 7.12.20.

במהלך הקייטנה נתגבר את הקבוצות במורות עזר שיעסקו בהקניה ובחזוק הקריאה וכן במיומנויות יסוד.

עדכונים שוטפים:

כיצד קוראים ומונים: ערב הסברה מקוון להורי כתות א על שיטות ההוראה בעברית ובחשבון כולל מיומנויות הכרחיות בלימודי הליבה יתקיים ביום שני הקרוב. זימון נשלח להורים.

ערב הכוונה לחטיבות הביניים לתלמידות ולהורים יתקיים ביום שני הקרוב יחד עם המחנכות ויועצת ביה"ס. זימון נשלח להורי הכיתות.

תוכנית בת מצוה תלמידות כתה ו' החלו את לימודן השוטף בתוכנית בת מצוה. תלמידות הכתה ואימהותיהן השתתפו בשיחה מרתקת של גברת ורד ורקר על מיניות בריאה וגיל ההתבגרות.

חוגי ההעשרה באומנות על ידי המורה רות מזרחי ,חוגי תיכנות במחשבים ומשפטניות צעירות החלו לפעול עם סטודנטיות מהאוניברסיטה העברית ואנו שמחים לראות את הבנות משתתפות באופן פעיל.

יישר כח לנציגות כיתות ו על ניהול בחירות הוגנות למועצת התלמידות. ברכות להלל פוזן ולמילה כרמה לרגל בחירתן לתפקיד יושבות ראש המועצה לשנה זו.

אגרת שרותים: הורים שעדיין לא מלאו הוראת קבע מתבקשים לעשות זאת. טופס ההקמה בבנק נמצא באתר ביה"ס, ניתן לעשות זאת דרך חשבון הבנק באינטרנט ולשלח במייל לביה"ס.

הורי כתות א' שלחו השבוע את טופס היתר פרסום תמונות באתר ובפייסבוק של ביה"ס. הורי כתות ב-ו מלאו בעבר ומי שמעוניין להסיר את אישורו מתבקש ליצור קשר עם מזכירות ביה"ס.

בקרו אותנו והתעדכנו בעמוד הפייסבוק של ביה"ס-בית ספר אוולינה דה רוטשילד. תודה לרכזת התקשוב איתנה על הפעילות המתוקשבת והדיגיטלית וכמובן אל תשכחו לסמן לייק…

ירבו שמחות בישראל :ברכות למורה שרי פרחי לרגל נשואיה, למורה יוכי זילבר על הולדת הבן ולמורה שגי רוזנברג על הולדת הבת.

הצהרת בריאות ונוכחות בזמן: אבקש מכל ההורים לחתום דיגיטלית על הצהרת הבריאות מידי בוקר וכן להביא את הילדות בזמן. כניסה מאוחרת של התלמידות פוגעות במהלך השיעורים.

 

בברכת שבת שלום

יוסי אוחנה

מנהל ביה"ס