דבר המנהל לראש השנה

הורים יקרים,

בראש השנה מתייחד העם היהודי עם אביו שבשמים, אנו מבקשים ממנו סליחה ומחילה ושנה טובה.

אבל העם היהודים אינו בעל קטנות מוחין ואגוצנטרי, אין הוא מתפלל רק על עצמו אלא בשביל העולם כולו.

בניגוד לתפילת 18 של כל השנה בה כל הבקשות הן לעמ"י בלבד, גואל ישראל, רפא כל חולי עמך ישראל ותחזינה עינינו ועוד… ואף השבת ובמועדים מקדש ישראל והזמנים.

הנה בראש השנה התפילה היא כלל עולמית מלוך על כל העולם בכבודך, ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך.

מגפת הקורונה מתפשטת וממשיכה לפגוע בנו ובכל יושבי תבל יה"ר שבקשותינו השנה תשמענה ו-ה' היושב במרומים ישלח מזור לעם היושב בציון ולכל בני אנוש באשר הם.

בתקופה זו רב הנסתר על הגלוי ואנו מתנהלים על פי החלטות ממשלתיות שלעיתים מתקבלות על פי ההתפתחויות הבריאותיות. אנו מודעים לקשיים שנובעים מכך ונעשה את כל המאמצים לעדכן אתכם בהקדם בשינויים התכופים הרלוונטיים.

עדכונים שוטפים

  1. צוות ביה"ס נערך ללמידה מרחוק החל ממחר ונבנתה תשתית דיגיטלית של מרחב למידה כיתתי, עם מערכת למידה שבועית המשלבת בתוכה מערך ניהול ומשוב לשיעורים סינכרונים וא-סינכרונים.

הכניסה דרך אתר בי"ס בסיסמאות משה"ח .יתכנו תקלות עקב עומסים על האתר בתיק תק.

לתמיכה טכנית – בתיק תק-בווטסאפ ימים א' – ה' עד 10 בלילה ניתן לשלוח הודעות למספר 03-6182327.

בישיבה פדגוגית נקבעו עקרונות למידה הכוללים פתיחה בשיח רגשי בשעה 8:30 בבוקר ויחידות של כ- 3 שעורי זום לצד למידה א-סינכרונית אך בהחלט יתכנו שינויים בהתאם לדינמיקה שתתפתח בין המורה לתלמידות במהלך השעורים. אנא שתפו את המורות בתובנות שיתפתחו תוך כדי תהליך הלמידה.תלמידות שאין להם מחשב בבית מתבקשות לשתף את המורות בהקדם.

מזכירות בי"ס תהיה פתוחה בתקופת הסגר וניתן לקבל מענה טכני ולהסתייע באיסוף ספרי הלימוד.

הלמידה בקבוצת דוברות אנגלית והנגינה תתקיים גם בתקופת הסגר.

  1. פתחנו את השנה בקפסולות למידה מכיתה ג' עד כיתה ו'. הלמידה בקפסולות תמשך גם בזמן הסגר דרך מרחב הכיתתי. בטוחני שלימוד מקוון בקבוצה קטנה יהיה יעיל יותר.חלוקת הכיתה לקפסולות שובצה במערכת הלמידה הכיתתית.
  2. היום קיימנו מפגש סליחות מלווה בסיפורי חסידים ובנגינה על קאנון – יישר כח לרב שלמה נחמיאס על המפגש המרגש.
  3. תלמידות בי"ס הכינו כרטיסי ברכה לשנה החדשה בסיוע עמותת gift שיחולקו בבתי חולים.
  4. יישר כח למורה בתי על חלוקת ספרי קריאה לתלמידות לקראת תקופת הסגר.
  5. בידודים וחולים – אנו שולחים את ברכותינו להחלמה מהירה לתלמידות ביה"ס שחלו לצד איחולים לבבים לכל המבודדים. לצערנו עד כה יש כ-100 תלמידות בבידוד יחד עם 8 מורות. מצפים לשובכם לשגרה במהרה ובבריאות איתנה.

בדבר שאלות בעניין המחלה בתקופת הסגר ניתן לפנות לממונת קורונה בביה"ס שלומית קרבסי מס' פלאפון  054-8011173. אנא שתפו אותנו בהתפתחויות שונות. צוות הטיפולי של ביה"ס זמין לשיחות והתייעצויות.

  1. תלמידות כיתה ו'1 תמשכנה להגיע לביה"ס בימים א' – ה' ללמידה מקרוב. ההסעות יפעלו כרגיל.

אין אנו יודעים כעת את מתווה המדויק עליו תחליט הממשלה, אנא האזינו לכלי התקשורת וצוות המורות יעדכן אתכם בהתאם להנחיות שנקבל ממשה"ח.

יהי רצון שתכלה שנה וקללותיה ותחל שנה וברכותיה.

בברכת כתיבה וחתימה טובה

יוסי אוחנה

מנהל ביה"ס